Algemene Voorwaarden - Kadokoekjes.nl / Kadotegels onderaan de pagina
Inhoudsopgave:
Artikel 1 - Definities
Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer
Artikel 3 - Toepasselijkheid
Artikel 4 - Het aanbod
Artikel 5 - De overeenkomst
Artikel 6 - De prijs
Artikel 7 - Levering en uitvoering
Artikel 8 - Reclamatie, Retourneren en Herroepingsplicht
Artikel 9 - Betaling
Artikel 10 - Klachtenregeling
Artikel 11 - Aansprakelijkheid
Artikel 1 - Definities
In deze voorwaarden wordt verstaan onder:
- Aanvullende overeenkomst: een overeenkomst waarbij de consument producten, digitale inhoud en/of diensten verwerft in verband met een overeenkomst op afstand en deze zaken, digitale inhoud en/of diensten door Kadokoekjes worden geleverd of door een derde partij op basis van een afspraak tussen die derde en Kadokoekjes;
- Bedenktijd: de termijn waarbinnen de consument gebruik kan maken van zijn herroepingsrecht;
- Consument: de natuurlijke persoon die niet handelt voor doeleinden die verband houden met zijn handels-, bedrijfs-, ambachts- of beroepsactiviteit;
- Dag: kalenderdag;
- Digitale inhoud: gegevens die in digitale vorm geproduceerd en geleverd worden;
- Duurovereenkomst: een overeenkomst die strekt tot de regelmatige levering van zaken, diensten en/of digitale inhoud gedurende een bepaalde periode;
- Duurzame gegevensdrager: elk hulpmiddel - waaronder ook begrepen e-mail - dat de consument of ondernemer in staat stelt om informatie die aan hem persoonlijk is gericht, op te slaan op een manier die toekomstige raadpleging of gebruik gedurende een periode die is afgestemd op het doel waarvoor de informatie is bestemd, en die ongewijzigde reproductie van de opgeslagen informatie mogelijk maakt;
- Herroepingsrecht: de mogelijkheid van de consument om binnen de bedenktijd af te zien van de overeenkomst op afstand;
- Ondernemer: de natuurlijke of rechtspersoon die producten, (toegang tot) digitale inhoud en/of diensten op afstand aan consumenten aanbiedt;
- Overeenkomst op afstand: een overeenkomst die tussen de ondernemer en de consument wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor verkoop op afstand van producten, digitale inhoud en/of diensten, waarbij tot en met het sluiten van de overeenkomst uitsluitend of mede gebruik gemaakt wordt van één of meer technieken voor communicatie op afstand;
- Modelformulier voor herroeping: het in Bijlage I van deze voorwaarden opgenomen Europese modelformulier voor herroeping. Bijlage I hoeft niet ter beschikking te worden gesteld als de consument ter zake van zijn bestelling geen herroepingsrecht heeft;
- Techniek voor communicatie op afstand: middel dat kan worden gebruikt voor het sluiten van een overeenkomst, zonder dat consument en ondernemer gelijktijdig in dezelfde ruimte hoeven te zijn samengekomen.
Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer
Marieke de Rooij - Kadokoekjes (statutaire naam, eventueel aangevuld met handelsnaam);
Kromwater 42, 2715AL Zoetermeer;
Geen bezoekadres;
Telefoonnummer: 06-26282950, Maandag t/m donderdag van 17:00-21:00, vrijdag 08:00-21:00
E-mailadres: Info@kadokoekjes.nl
KvK-nummer: 82548374
Btw-identificatienummer: NL003697314B97
Artikel 3 - Toepasselijkheid
- Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van Kadokoekjes en op elke tot stand gekomen overeenkomst op afstand tussen Kadokoekjes en consument.
- Voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, wordt de tekst van deze algemene voorwaarden aan de consument beschikbaar gesteld. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal Kadokoekjes voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, aangeven op welke wijze de algemene voorwaarden bij Kadokoekjes zijn in te zien en dat zij op verzoek van de consument zo spoedig mogelijk kosteloos worden toegezonden.
- Indien de overeenkomst op afstand elektronisch wordt gesloten, kan in afwijking van het vorige lid en voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, de tekst van deze algemene voorwaarden langs elektronische weg aan de consument ter beschikking worden gesteld op zodanige wijze dat deze door de consument op een eenvoudige manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager. Indien dit redelijkerwijs niet mogelijk is, zal voordat de overeenkomst op afstand wordt gesloten, worden aangegeven waar van de algemene voorwaarden langs elektronische weg kan worden kennisgenomen en dat zij op verzoek van de consument langs elektronische weg of op andere wijze kosteloos zullen worden toegezonden.
- Voor het geval dat naast deze algemene voorwaarden tevens specifieke product- of dienstenvoorwaarden van toepassing zijn, is het tweede en derde lid van overeenkomstige toepassing en kan de consument zich in geval van tegenstrijdige voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor hem het meest gunstig is.
Artikel 4 - Het aanbod
- Indien een aanbod een beperkte geldigheidsduur heeft of onder voorwaarden geschiedt, wordt dit nadrukkelijk in het aanbod vermeld.
- Het aanbod bevat een volledige en nauwkeurige omschrijving van de aangeboden producten, digitale inhoud en/of diensten. De beschrijving is voldoende gedetailleerd om een goede beoordeling van het aanbod door de consument mogelijk te maken. Als de ondernemer gebruik maakt van afbeeldingen, zijn deze een waarheidsgetrouwe weergave van de aangeboden producten, diensten en/of digitale inhoud. Kennelijke vergissingen of kennelijke fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
- Elk aanbod bevat zodanige informatie, dat voor de consument duidelijk is wat de rechten en verplichtingen zijn, die aan de aanvaarding van het aanbod zijn verbonden.
Artikel 5 - De overeenkomst
- De overeenkomst komt, onder voorbehoud van het bepaalde in lid 4, tot stand op het moment van aanvaarding door de consument van het aanbod en het voldoen aan de daarbij gestelde voorwaarden.
- Indien de consument het aanbod langs elektronische weg heeft aanvaard, bevestigt Kadokoekjes onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van de aanvaarding van het aanbod. Zolang de ontvangst van deze aanvaarding niet door Kadokoekjes is bevestigd, kan de consument de overeenkomst ontbinden.
- Indien de overeenkomst elektronisch tot stand komt, treft de ondernemer passende technische en organisatorische maatregelen ter beveiliging van de elektronische overdracht van data en zorgt hij voor een veilige webomgeving. Indien de consument elektronisch kan betalen, zal de ondernemer daartoe passende veiligheidsmaatregelen in acht nemen.
- De ondernemer kan zich binnen wettelijke kaders - op de hoogte stellen of de consument aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen, alsmede van al die feiten en factoren die van belang zijn voor een verantwoord aangaan van de overeenkomst op afstand. Indien de ondernemer op grond van dit onderzoek goede gronden heeft om de overeenkomst niet aan te gaan, is hij gerechtigd gemotiveerd een bestelling of aanvraag te weigeren of aan de uitvoering bijzondere voorwaarden te verbinden.
- De ondernemer zal uiterlijk bij levering van het product, de dienst of digitale inhoud aan de consument de volgende informatie, schriftelijk of op zodanige wijze dat deze door de consument op een toegankelijke manier kan worden opgeslagen op een duurzame gegevensdrager, meesturen:
- het e-mail adres van de ondernemer waar de consument met klachten terecht kan;
- de voorwaarden waaronder en de wijze waarop de consument van het herroepingsrecht gebruik kan maken, dan wel een duidelijke melding inzake het uitgesloten zijn van het herroepingsrecht;
- de informatie over garanties en bestaande service na aankoop;
- de prijs met inbegrip van alle belastingen van het product, dienst of digitale inhoud; voor zover van toepassing de kosten van aflevering; en de wijze van betaling, aflevering of uitvoering van de overeenkomst op afstand;
- de vereisten voor opzegging van de overeenkomst indien de overeenkomst een duur heeft van meer dan één jaar of van onbepaalde duur is;
- In geval van een duurtransactie is de bepaling in het vorige lid slechts van toepassing op de eerste levering.
Artikel 6 - De prijs
1.Zolang de overeenkomst niet tot stand is gekomen, is Kadokoekjes bevoegd de prijzen, aanbiedingen en andere voorwaarden te wijzigen. Kopers kunnen geen rechten ontlenen aan prijzen en aanbiedingen uit het (recente) verleden;
2.De in het aanbod van producten of diensten genoemde prijzen zijn inclusief 9% of 21% btw en exclusief verzendkosten;
3.De verzendkosten worden bij elke bestelling in rekening gebracht en bedragen binnen Nederland €4,10 bij brievenbus pakketten (eigen risico) en €6,75 voor pakketpost; Verzendkosten naar België zijn altijd €7,75.
4.Kennelijke vergissingen of fouten in het aanbod binden de ondernemer niet.
Artikel 7 - Levering en uitvoering
- De ondernemer zal de grootst mogelijke zorgvuldigheid in acht nemen bij het in ontvangst nemen en bij de uitvoering van bestellingen van producten en bij de beoordeling van aanvragen tot verlening van diensten.
- Als plaats van levering geldt het adres dat de consument aan Kadokoekjes kenbaar heeft gemaakt.
- Ondernemer streeft ernaar bestellingen binnen 10 werkdagen, tenzij een langere leveringstermijn is afgesproken (denk hierbij aan pre orders, de verzenddatum staat dan altijd bij het product vermeld). Indien de bezorging vertraging ondervindt, of indien een bestelling niet dan wel slechts gedeeltelijk kan worden uitgevoerd, ontvangt de consument hiervan uiterlijk 30 dagen nadat hij de bestelling geplaatst heeft bericht.
- Ondernemer is niet aansprakelijk voor vertragingen die worden veroorzaakt door post en pakketbezorgers.
- Ondernemer is niet aansprakelijk voor welke schade dan ook als gevolg van het overschrijden van de aangekondigde levertermijnen.
- Indien levering van een besteld product onmogelijk blijkt te zijn, zal de ondernemer zich inspannen om een vervangend artikel beschikbaar te stellen. Uiterlijk bij de bezorging zal op duidelijke en begrijpelijke wijze worden gemeld dat een vervangend artikel wordt geleverd. Bij vervangende artikelen kan het herroepingsrecht niet worden uitgesloten. De kosten van een eventuele retourzending zijn voor rekening van de ondernemer.
- Het risico van beschadiging en/of vermissing van producten berust bij de ondernemer tot het moment van bezorging aan de consument of een vooraf aangewezen en aan de ondernemer bekend gemaakte vertegenwoordiger, tenzij uitdrukkelijk anders is overeengekomen. Uitzonderingen hierbij zijn kleine beschadigingen, zoals kreukjes, barstjes en brokjes ontstaan tijdens het verzendproces.
- Bij het plaatsen van een bestelling kan slechts één brievenbus pakket tegelijk verstuurd worden. Worden er meer in één bestelling besteld? dan worden ze naar hetzelfde adres per pakketpost gestuurd. Wil je meerdere brievenbus pakketjes? dan moeten deze apart besteld worden.
Artikel 8 - Reclamatie, Retourneren en Herroepingsplicht
1.Ondernemer doet er alles aan om u een goed product te leveren. Wij raden u aan de geleverde artikelen onmiddellijk na ontvangst te inspecteren. Mochten de bestelde artikelen niet aan uw verwachtingen voldoen, dan dient u ons hiervan zo snel mogelijk op de hoogte te stellen. Ondernemer zal dan proberen eventuele problemen of klachten altijd in overleg met koper en op de best mogelijke manier op te lossen.
2.Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer retourneren, conform de door de ondernemer verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
3.Koper heeft het recht de door van ondernemer geleverde artikelen binnen 14 dagen na de wettelijke bedenktermijn van 14 dagen te retourneren m.u.v. gepersonaliseerde artikelen. Tijdens de zichttermijn van 14 dagen dient koper zorgvuldig om te gaan met de artikelen en de verpakking. Koper zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of u het product wenst te behouden. Wanneer artikelen retour komen, mag de seal NIET GEOPEND zijn. Wanneer dit wel het geval het, zullen de kosten niet geretourneerd worden!
- De kosten van de retourzending zijn voor de koper zijn/haar rekening
5.De artikelen kunnen worden geretourneerd in de originele verpakking, ongeopend en niet beschadigd. Koper is zelf verantwoordelijk voor betaling van de gerelateerde verzendkosten.
6.Indien de artikelen ongebruikt en onbeschadigd zijn en tijdig en correct zijn geretourneerd, voldoet ondernemer de betaalde prijs exclusief de verzendkosten, uiterlijk binnen 14 dagen na retourontvangst van de artikelen. Onder ongebruikt en onbeschadigd worden in dit verband ook schade door de geur van sigarettenrook. parfum of andere duidelijk aanwezige geuren verstaan. Wanneer artikelen beschadigd retour komen zal ondernemer niet overgaan tot retouneren van de betaalde prijs. Zorg daarom dat de artikelen ook retour verzonden worden zoals ze een aangekomen zijn. Wanneer artikelen retour komen, mag de seal NIET GEOPEND zijn. Wanneer dit wel het geval het, zullen de kosten niet geretourneerd worden!
Artikel 9 - Betaling
1.De overeenkomst tot koop en verkoop komt tot stand op het moment dat u het aanbod aanvaardt en u de voorwaarden tijdens de bestelprocedure accepteerd en de bestelling is bevestigd door Kadokoekjes.
2.De consument heeft de plicht om onjuistheden in verstrekte of vermelde betaalgegevens onverwijld aan de ondernemer te melden.
3.De consument kan een keuze maken uit de volgende betaalmethoden: IDEAL
4.De consument kan enkel betalen via IDEAL, wanneer de betaling niet is afgerond zal deze na 48 uur automatisch geannuleerd worden.
- Pre orders die besteld worden kunnen helaas niet geannuleerd worden.
Artikel 10 - Klachtenregeling
1.Klachten kunnen door de consument via een e-mail aan ondernemer bekend gemaakt worden.
2.De ondernemer beschikt over een voldoende bekend gemaakte klachtenprocedure en behandelt de klacht overeenkomstig deze klachtenprocedure.
3.Klachten over de uitvoering van de overeenkomst moeten binnen bekwame tijd, volledig en duidelijk omschreven worden ingediend bij de ondernemer, nadat de consument de gebreken heeft geconstateerd.
4.Bij de ondernemer ingediende klachten worden binnen een termijn van 14 dagen gerekend vanaf de datum van ontvangst beantwoord. Als een klacht een voorzienbaar langere verwerkingstijd vraagt, wordt door de ondernemer binnen de termijn van 14 dagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een indicatie wanneer de consument een meer uitvoerig antwoord kan verwachten.
- Consument kan tevens een geschil voorleggen aan de geschillencommissie via het ODR platform http://ec.europa.eu/consumers/odr/)
Artikel 11 - Aansprakelijkheid
1.Iedere aansprakelijkheid van ondernemer en de producten van ondernemer voor alle schade, van welke aard ook, direct of indirect, wordt uitgesloten. Ondernemer is evenmin aansprakelijk voor de schade die bij uitvoering van de overeenkomst door derden wordt veroorzaakt.
2.Ondernemer aanvaardt geen aansprakelijkheid voor eventuele schade voortvloeiend uit het gebruik van de producten van ondernemer.
3.De aansprakelijkheid van ondernemer is steeds beperkt tot maximaal het bedrag van de aankoopprijs van het desbetreffende artikel.
4.Voor misverstaan, verminkingen, vertragingen of niet behoorlijk overkomen van bestellingen en mededelingen ten gevolge van het gebruik van Internet of enig ander communicatiemiddel in het verkeer tussen u en ondernemer, dan wel tussen ondernemer en derden, voor zover betrekking hebbend op de relatie tussen klant en ondernemer, is ondernemer niet aansprakelijk, tenzij er sprake mocht zijn van opzet of grove schuld.
Aanvulling aansprakelijkheid
Wij maken gebruik van allergene producten, mocht u allergene producten willen vermijden bent u hier zelf verantwoordelijk voor en dient u dit tijdig aan te geven. Het is niet mogelijk om te voldoen aan elke allergeen wens, dit wordt tijdig aangegeven door Kadokoekjes.
PRIVACY VERKLARING EN COOKIES
Kadokoekjes, gevestigd aan Kromwater 42, 2715AL Zoetermeer, is verantwoordelijk voor de verwerking van persoonsgegevens zoals weergegeven in deze privacyverklaring.
Contactgegevens:
http://www.kadokoekjes.nl
info@kadokoekjes.nl
Persoonsgegevens die wij verwerken
Kadokoekjes verwerkt je persoonsgegevens doordat je gebruik maakt van onze diensten en/of omdat je deze gegevens zelf aan ons verstrekt. Hieronder vind je een overzicht van de persoonsgegevens die wij verwerken:
- Voor- en achternaam
- Geslacht
- Adresgegevens
- Telefoonnummer
- E-mailadres
- Gegevens over jouw activiteiten op onze website
- Bankrekeningnummer
Bijzondere en/of gevoelige persoonsgegevens die wij verwerken
Onze website en/of dienst heeft niet de intentie gegevens te verzamelen over websitebezoekers die jonger zijn dan 16 jaar. Tenzij ze toestemming hebben van ouders of voogd. We kunnen echter niet controleren of een bezoeker ouder dan 16 is. Wij raden ouders dan ook aan betrokken te zijn bij de online activiteiten van hun kinderen, om zo te voorkomen dat er gegevens over kinderen verzameld worden zonder ouderlijke toestemming. Als je er van overtuigd bent dat wij zonder die toestemming persoonlijke gegevens hebben verzameld over een minderjarige, neem dan contact met ons op via info@kadokoekjes.nl, dan verwijderen wij deze informatie.
Met welk doel en op basis van welke grondslag wij persoonsgegevens verwerken
Kadokoekjes verwerkt jouw persoonsgegevens voor de volgende doelen:
- Het afhandelen van jouw betaling
- Je te kunnen bellen of e-mailen indien dit nodig is om onze dienstverlening uit te kunnen voeren
- Je te informeren over wijzigingen van onze diensten en producten
- Om goederen en diensten bij je af te leveren
- Kadokoekjes volgt jouw surfgedrag over verschillende websites waarmee wij onze producten en diensten afstemmen op jouw behoefte.
Geautomatiseerde besluitvorming
Kadokoekjes neemt #responsibility op basis van geautomatiseerde verwerkingen besluiten over zaken die (aanzienlijke) gevolgen kunnen hebben voor personen. Het gaat hier om besluiten die worden genomen door computerprogramma's of -systemen, zonder dat daar een mens (bijvoorbeeld een medewerker van Kadokoekjes) tussen zit. Kadokoekjes gebruikt de volgende computerprogramma's of -systemen: JouwWeb, Mollie betaalsysteem
Hoe lang we persoonsgegevens bewaren
Kadokoekjes bewaart je persoonsgegevens niet langer dan strikt nodig is om de doelen te realiseren waarvoor je gegevens worden verzameld. Wij hanteren de volgende bewaartermijnen voor de volgende (categorieën) van persoonsgegevens: tot je bestelling is afgerond en zeven jaar daarna (dat is de wettelijke bewaarplicht).
Delen van persoonsgegevens met derden
Kadokoekjes verkoopt jouw gegevens niet aan derden en zal deze uitsluitend verstrekken indien dit nodig is voor de uitvoering van onze overeenkomst met jou of om te voldoen aan een wettelijke verplichting. Met bedrijven die jouw gegevens verwerken in onze opdracht, sluiten wij een bewerkersovereenkomst om te zorgen voor eenzelfde niveau van beveiliging en vertrouwelijkheid van jouw gegevens. Kadokoekjes blijft verantwoordelijk voor deze verwerkingen.
Cookies, of vergelijkbare technieken, die wij gebruiken
Kadokoekjes gebruikt functionele, analytische en tracking cookies. Een cookie is een klein tekstbestand dat bij het eerste bezoek aan deze website wordt opgeslagen in de browser van je computer, tablet of smartphone. Kadokoekjes gebruikt cookies met een puur technische functionaliteit. Deze zorgen ervoor dat de website naar behoren werkt en dat bijvoorbeeld jouw voorkeursinstellingen onthouden worden. Deze cookies worden ook gebruikt om de website goed te laten werken en deze te kunnen optimaliseren. Daarnaast plaatsen we cookies die jouw surfgedrag bijhouden zodat we op maat gemaakte content en advertenties kunnen aanbieden. Bij jouw eerste bezoek aan onze website hebben wij je al geïnformeerd over deze cookies en hebben we je toestemming gevraagd voor het plaatsen ervan. Je kunt je afmelden voor cookies door je internetbrowser zo in te stellen dat deze geen cookies meer opslaat. Daarnaast kun je ook alle informatie die eerder is opgeslagen via de instellingen van je browser verwijderen. Zie voor een toelichting: https://veiliginternetten.nl/themes/situatie/cookies-wat-zijn-het-en-wat-doe-ik-ermee/
Op deze website worden ook cookies geplaatst door derden. Dit zijn bijvoorbeeld adverteerders en/of de sociale media-bedrijven. Hieronder een overzicht: [ Bijvoorbeeld: Cookie: Googly Analytics Naam: _utma Functie: Analytische cookie die websitebezoek meet Bewaartermijn: 2 jaar ]
Gegevens inzien, aanpassen of verwijderen
Je hebt het recht om je persoonsgegevens in te zien, te corrigeren of te verwijderen. Dit kun je zelf doen via de persoonlijke instellingen van jouw account. Daarnaast heb je het recht om je eventuele toestemming voor de gegevensverwerking in te trekken of bezwaar te maken tegen de verwerking van jouw persoonsgegevens door ons bedrijf en heb je het recht op gegevensoverdraagbaarheid. Dat betekent dat je bij ons een verzoek kan indienen om de persoonsgegevens die wij van jou beschikken in een computerbestand naar jou of een ander, door jou genoemde organisatie, te sturen. Wil je gebruik maken van je recht op bezwaar en/of recht op gegevensoverdraagbaarheid of heb je andere vragen/opmerkingen over de gegevensverwerking, stuur dan een gespecificeerd verzoek naar info@kadokoekjes.nl. Om er zeker van te zijn dat het verzoek tot inzage door jou is gedaan, vragen wij jou een kopie van je identiteitsbewijs bij het verzoek mee te sturen. Maak in deze kopie je pasfoto, MRZ (machine readable zone, de strook met nummers onderaan het paspoort), paspoortnummer en Burgerservicenummer (BSN) zwart. Dit ter bescherming van je privacy. Kadokoekjes zal zo snel mogelijk, maar in ieder geval binnen vier weken, op jouw verzoek reageren. Kadokoekjes wil je er tevens op wijzen dat je de mogelijkheid hebt om een klacht in te dienen bij de nationale toezichthouder, de Autoriteit Persoonsgegevens. Dat kan via de volgende link: https://autoriteitpersoonsgegevens.nl/nl/contact-met-de-autoriteit-persoonsgegevens/tip-ons
Hoe wij persoonsgegevens beveiligen
Kadokoekjes neemt de bescherming van jouw gegevens serieus en neemt passende maatregelen om misbruik, verlies, onbevoegde toegang, ongewenste openbaarmaking en ongeoorloofde wijziging tegen te gaan. Als jij het idee hebt dat jouw gegevens toch niet goed beveiligd zijn of er aanwijzingen zijn van misbruik, neem dan contact op via info@kadokoekjes.nl
KADOTEGELS
SAMENVATTING
Intellectueel eigendom
De illustratie blijft mijn intellectueel eigendom, waardoor ik het recht behoud om deze in zijn geheel of gedeeltelijk op een later tijdstip opnieuw te gebruiken. Aangezien mijn werk tevens fungeert als mijn visitekaartje, deel ik regelmatig foto's van zowel mijn werkproces als het eindresultaat op sociale media en in mijn portfolio. Indien je liever niet hebt dat ik maatwerk van 'jouw' product deel met anderen, verzoek ik je dit duidelijk aan te geven bij het plaatsen van je bestelling, zodat ik hier rekening mee kan houden. Uiteraard hanteer ik hierbij ook mijn eigen professionele inschatting en zal ik een persoonlijke poster die als cadeau wordt gegeven niet publiekelijk delen voordat deze door jou in ontvangst is genomen. Voor meer informatie, lees de volledige "Algemene voorwaarden".
Aansprakelijkheid
Kadotegels is aansprakelijk tot het factuurbedrag voor directe schade door niet-tijdige of onjuiste uitvoering van de opdracht. Ze zijn niet verantwoordelijk voor indirecte schade, tenzij opzet of grove nalatigheid aanwezig is. Kadotegels is niet aansprakelijk voor verlies of beschadiging tijdens vervoer of verzending. Opdrachtgevers vrijwaren Kadotegels tegen claims van derden gerelateerd aan de uitvoering van de overeenkomst.
Kwaliteit
Bij Kadotegels willen we benadrukken dat al onze producten met de grootste zorg en toewijding met de hand worden vervaardigd. Aangezien we ambachtelijk werk vervaardigen, kunnen er kleine verschillen tussen de producten voorkomen. We hebben onze producten niet officieel getest, dus het gebruik ervan is op eigen risico. Mocht er ooit een probleem zijn, laat het ons dan weten. Let op: onze producten zijn van breekbare materialen gemaakt en hier kunnen scherpe randen aan zitten. Hierdoor is het niet geschikt om in de buurt van jonge kinderen te bewaren.
Houd er rekening mee dat de kleuren op de foto's enigszins kunnen afwijken van de werkelijkheid; de instellingen van het beeldscherm en filters kunnen hierop van invloed zijn. Daarnaast willen we benadrukken dat elk van onze handgemaakte producten uniek is, waardoor lichte variaties en oneffenheden kunnen voorkomen. En er voor gekozen kan worden om bepaalde details of elementen niet nagetekend worden omdat dit de gezichtsuitdrukking nadelig kan beïnvloeden.
Aanpassing of annulering van de opdracht
Wil je wijzigingen aanbrengen in je opdracht of deze annuleren, dan is dat mogelijk. Dit kan kosteloos binnen 24 uur via e-mail naar info@kadotegels.nl. Als je buiten deze termijn, om welke reden dan ook, de opdracht annuleert, ben je verantwoordelijk voor de kosten van het reeds uitgevoerde werk, tenzij er duidelijk sprake is van wanprestatie van onze kant.
Retourneren
Voor niet-gepersonaliseerde producten heb je 14 dagen de tijd om ze terug te sturen. Stuur een e-mail naar info@kadotegels met je naam, ordernummer en de producten die je wilt retourneren. De verzendkosten voor de retourzending zijn voor jouw rekening. Binnen 14 dagen zullen we de retourzending en terugbetaling verwerken.
Let op dat er enkele uitzonderingen zijn op het retourbeleid:
- Gepersonaliseerde en op maat gemaakte producten, zoals illustraties, kunnen niet geretourneerd worden.
- Artikelen in de uitverkoop kunnen niet teruggestuurd worden.
- Speciaal voor jou bestelde producten bij een leverancier (maatwerk) vallen ook buiten het retourbeleid.
Artikel 1 - Definities
- Kadotegels: Kadotegels, gevestigd te Nootdorp, KvK-nummer 82548374.
- Klant: degene met wie Kadotegels een overeenkomst is aangegaan.
- Partijen: Kadotegels en Klant samen.
- Consument: een Klant die tevens een individu is en die als privépersoon handelt.
Artikel 2 - Toepasselijkheid
- Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle offertes, aanbiedingen, werkzaamheden, bestellingen, overeenkomsten en leveringen van diensten of producten door of namens Kadotegels.
- Kadotegels en de Klant kunnen alleen afwijken van deze voorwaarden als dat schriftelijk is afgesproken.
- Kadotegels en de Klant sluiten de toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de Klant of van anderen uitdrukkelijk uit.
Artikel 3 - Prijzen
- Kadotegels hanteert prijzen in euro’s, inclusief btw en exclusief eventuele overige kosten zoals administratie- of verzendkosten, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
- Kadotegels mag de prijzen van zijn diensten en producten op zijn website en in andere uitingen altijd wijzigen.
- Verhogingen van de kostprijzen van producten of onderdelen daarvan, die Kadotegels niet kon voorzien ten tijde van het doen van de aanbieding of het tot stand komen van de overeenkomst, kunnen aanleiding geven tot prijsverhogingen.
- De consument heeft het recht om een overeenkomst ongedaan te maken vanwege een prijsverhoging in lid 3, tenzij de verhoging het gevolg is van een wettelijke regeling.
Artikel 4 - Monsters en modellen
- Wanneer de Klant een monster of model van een product heeft ontvangen, dan kan hij daaraan geen andere rechten ontlenen dan dat het een aanduiding is van de aard van het product, tenzij schriftelijk is afgesproken dat de te leveren producten met het monster of model overeenstemmen.
Artikel 5 - Betalingen en betalingstermijn
- Kadotegels mag bij het aangaan van de overeenkomst een aanbetaling tot 50% van het afgesproken bedrag verlangen.
- De Klant moet een betaling achteraf binnen 7 dagen na levering hebben voldaan.
- De betalingstermijnen die Kadotegels hanteert, zijn fatale betalingstermijnen. Dat betekent dat indien de Klant het afgesproken bedrag niet uiterlijk op de laatste dag van de betalingstermijn heeft betaald, hij automatisch in verzuim en in gebreke is, zonder dat Kadotegels aan de Klant een aanmaning hoeft te sturen of in gebreke hoeft te stellen.
- Kadotegels mag een levering afhankelijk stellen van onmiddellijke betaling dan wel een zekerheidstelling eisen voor het totale bedrag van de diensten of producten.
Artikel 6 - Recht van reclame
- Wanneer de Klant in verzuim is, mag Kadotegels het recht van reclame inroepen ten aanzien van de onbetaalde aan de Klant geleverde producten.
- Kadotegels maakt gebruik van zijn recht van reclame door een schriftelijke of elektronische mededeling aan de Klant.
- Zodra de Klant op de hoogte is gesteld van het ingeroepen recht van reclame, moet de Klant de betreffende producten onmiddellijk retourneren aan Kadotegels, tenzij schriftelijk anders is afgesproken.
- De Klant betaalt de kosten voor het terughalen of -brengen van de producten in lid 3.
Artikel 7 - Herroepingsrecht
- Een consument mag een online aankoop binnen 14 dagenna aankoop zonder opgave van reden ongedaan maken. Dit herroepingsrecht geldt niet wanneer:
- het product is gebruikt
- het een product is dat snel kan bederven, zoals voedsel of bloemen
- het een product is dat speciaal voor de consument op maat is gemaakt of aangepast
- het een product is dat niet kan worden teruggestuurd om hygiënische redenen, zoals ondergoed of badkleding
- de verzegeling niet intact is, wanneer het gaat om gegevensdragers met digitale inhoud, zoals dvd’s of cd’s
- het product of dienst logies, een reis, een restaurantbedrijf, vervoer, een cateringopdracht of een vorm van vrijetijdsbesteding betreft
- het product een los tijdschrift of losse krant is
- de consument heeft afgezien van zijn herroepingsrecht
- De bedenktijd van 14 dagen in lid 1, begint:
- op de dag nadat de consument het laatste product of onderdeel heeft ontvangen van 1 bestelling
- zodra de consument bevestigd heeft dat hij digitale inhoud via internet gaat afnemen
- De consument kan gebruik maken van zijn bedenktijd door een mail met dat onderwerp te sturen naar info@kadotegels.nl, eventueel met behulp van het herroepingsformulier dat beschikbaar is op de website van Kadotegels, www.kadotegels.nl.
- De consument moet het product binnen 14 dagen na het kenbaar maken van zijn herroepingsrecht terugsturen naar Kadotegels, bij gebreke waarvan zijn herroepingsrecht komt te vervallen.
Artikel 8 - Vergoeding van bezorgkosten
- Wanneer de consument op tijd zijn aankoop heeft herroepen en op tijd de volledige bestelling naar Kadotegels heeft geretourneerd, dan zal Kadotegels eventuele door de consument betaalde verzendkosten binnen 14 dagen na ontvangst van de tijdig volledig geretourneerde bestelling aan de consument terugbetalen.
- De kosten voor bezorgen komen slechts voor rekening van Kadotegels voor zover de volledige bestelling wordt geretourneerd.
Artikel 9 - Vergoeding retourkosten
- Indien de consument een beroep doet op zijn herroepingsrecht en de volledige bestelling op tijd retourneert, dan betaalt de Klant de kosten daarvoor.
Artikel 10 - Opschortingsrecht
- Tenzij de Klant een consument is, doet hij hierbij afstand van het recht om de nakoming van enige uit deze overeenkomst voortvloeiende verbintenis op te schorten.
Artikel 11 - Retentierecht
- Kadotegels kan gebruikmaken van zijn retentierecht en in dat geval producten van de Klant bij zich houden, totdat de Klant alle nog openstaande rekeningen van Kadotegels heeft betaald, tenzij de Klant voor die kosten voldoende zekerheid heeft gesteld.
- Het retentierecht geldt ook op grond van eerdere overeenkomsten waardoor de Klant nog geld moet betalen aan Kadotegels.
- Kadotegels is niet aansprakelijk voor eventuele schade die de Klant lijdt vanwege het gebruik van zijn retentierecht.
Artikel 12 - Verrekening
- Tenzij de Klant een consument is, doet hij afstand van zijn recht om een schuld aan Kadotegels te verrekenen met een vordering op Kadotegels.
Artikel 13 - Eigendomsvoorbehoud
- Kadotegels blijft eigenaar van alle geleverde producten totdat de Klant alle openstaande facturen van Kadotegels met betrekking tot een onderliggende overeenkomst heeft betaald, inclusief vorderingen vanwege het tekortschieten in de nakoming.
- Tot die tijd in lid 1 kan Kadotegels gebruikmaken van zijn eigendomsvoorbehoud en de zaken terugnemen.
- Voordat het eigendom is overgegaan op de Klant, mag de Klant de producten niet verpanden, verkopen, vervreemden of op een andere manier bezwaren.
- Wanneer Kadotegels gebruik maakt van zijn eigendomsvoorbehoud, dan wordt daarmee de overeenkomst ongedaan gemaakt en mag Kadotegels van de Klant schadevergoeding, gederfde winst en rente eisen.
Artikel 14 - Levering
- Levering vindt plaats zolang de voorraad strekt.
- Levering vindt plaats bij Kadotegels, tenzij anders wordt afgesproken.
- Levering van online bestelde producten vindt plaats op het door de Klant aangegeven adres.
- Wanneer de Klant de afgesproken bedragen niet of niet op tijd betaalt, mag Kadotegels zijn verplichtingen opschorten totdat de Klant betaalt.
- Bij te late betaling is er sprake van schuldeisersverzuim, waardoor de Klant een verlate levering niet aan Kadotegels kan tegenwerpen.
Artikel 15 - Levertijd
- De levertijden van Kadotegels zijn indicatief. Indien later wordt geleverd, kan de Klant hieraan geen rechten ontlenen, tenzij schriftelijk anders wordt afgesproken.
- De levertijd gaat in wanneer de Klant het bestelproces volledig heeft afgerond en daarvan een bevestiging heeft gekregen van Kadotegels.
- De Klant krijgt geen schadevergoeding en mag de overeenkomst niet ongedaan maken wanneer Kadotegels later levert dan is afgesproken. De Klant mag de overeenkomst wel ongedaan maken wanneer dat schriftelijk is afgesproken of wanneer Kadotegels niet binnen 14 dagen kan leveren, na daartoe schriftelijk te zijn aangemaand of de Klant en Kadotegels iets anders hebben afgesproken.
Artikel 16 - Feitelijke levering
- De Klant moet ervoor zorgen dat de feitelijke levering van zijn bestelde producten op tijd kan plaatsvinden.
Artikel 17 - Transportkosten
- De Klant betaalt de kosten voor transport, tenzij de Klant en Kadotegels schriftelijk iets anders hebben afgesproken.
Artikel 18 - Verpakking en verzending
- Wanneer de verpakking van een geleverd product geopend of beschadigd is, dan moet de Klant hiervan door de vervoerder een aantekening op laten maken voordat hij het product in ontvangst neemt. Doet de Klant dit niet, dan kan hij Kadotegels niet aansprakelijk stellen voor eventuele schade.
- Wanneer de Klant zelf het transport van een product regelt, moet hij eventuele zichtbare beschadigingen aan producten of de verpakking voorafgaand aan het vervoer melden aan Kadotegels. Doet de Klant dit niet, dan kan hij Kadotegels niet aansprakelijk stellen voor eventuele schade.
Artikel 19 - Bewaring
- Wanneer de Klant bestelde producten pas later afneemt dan de afgesproken leveringsdatum, is het risico van een eventueel kwaliteitsverlies geheel voor de Klant.
- Eventuele extra kosten als gevolg van voortijdige dan wel verlate afname van producten komen geheel voor rekening van de Klant.
Artikel 20 - Montage en of installatie
- Hoewel Kadotegels zich inspant alle montage- en/of installatiewerkzaamheden zo goed mogelijk uit te voeren, draagt hij hiervoor geen enkele verantwoordelijkheid behalve in het geval van opzet of grove schuld.
Artikel 21 - Garantie
- De garantie op producten geldt alleen voor defecten die zijn veroorzaakt door een ondeugdelijke fabricage of constructie of ondeugdelijk materiaal.
- De garantie geldt niet:
- in het geval van normale slijtage
- voor schade ontstaan door ongevallen
- voor schade ontstaan door aangebrachte wijzigingen aan het product
- voor schade door nalatigheid of ondeskundig gebruik door de Klant
- wanneer de oorzaak van het defect niet duidelijk kan worden vastgesteld - Het risico van verlies, beschadiging of diefstal van de producten die het voorwerp zijn van een overeenkomst tussen partijen, gaat over op de Klant op het moment waarop deze juridisch en/of feitelijk worden geleverd, althans in de macht van de Klant komen of van een derde die het product ten behoeve van de Klant in ontvangst neemt.
Artikel 22 - Vrijwaring
- De Klant vrijwaart Kadotegels tegen alle aanspraken van anderen die verband houden met de door Kadotegels geleverde producten en/of diensten.
Artikel 23 - Klachten
- De Klant moet een door Kadotegels geleverd product of verleende dienst zo snel mogelijk onderzoeken op eventuele tekortkomingen.
- Beantwoordt een geleverd product of verleende dienst niet aan dat wat de Klant redelijkerwijs mocht verwachten, dan moet de Klant Kadotegels daarvan op de hoogte te stellen binnen 1 maand na het vaststellen van de tekortkoming.
- Een consument moet uiterlijk binnen 2 maanden na het vaststellen van de tekortkoming Kadotegels hiervan op de hoogte stellen.
- De Klant geeft daarbij een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming, zodat Kadotegels hierop gepast kan reageren.
- De Klant moet aantonen dat de klacht betrekking heeft op een overeenkomst tussen de Klant en Kadotegels.
- Wanneer een klacht gaat over lopende werkzaamheden, dan kan de Klant niet eisen dat Kadotegels andere werkzaamheden gaat verrichten dan is afgesproken.
Artikel 24 - Ingebrekestelling
- De Klant moet een eventuele ingebrekestelling schriftelijk kenbaar maken aan Kadotegels.
- De Klant is ervoor verantwoordelijk dat zijn ingebrekestelling Kadotegels ook daadwerkelijk op tijd bereikt.
Artikel 25 - Aansprakelijkheid Klant
- Wanneer Kadotegels een overeenkomst aangaat met meerdere Klanten, is ieder van hen hoofdelijk aansprakelijk voor het nakomen van de afspraken in die overeenkomst.
Artikel 26 - Aansprakelijkheid Kadotegels
- Kadotegels is alleen aansprakelijk voor schade die de Klant lijdt wanneer die schade is veroorzaakt door opzet of bewuste roekeloosheid.
- Wanneer Kadotegels aansprakelijk is voor schade, dan geldt dat alleen voor directe schade die verband houdt met de uitvoering van een onderliggende overeenkomst.
- Kadotegels is niet aansprakelijk voor indirecte schade, zoals gevolgschade, gederfde winst of schade aan of door derden.
- Wanneer Kadotegels aansprakelijk is, is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door een gesloten (beroeps)aansprakelijkheidsverzekering wordt uitbetaald. Is er geen verzekering gesloten of wordt geen schadebedrag uitgekeerd, dan is de aansprakelijkheid beperkt tot het (gedeelte van het) factuurbedrag waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft.
- Alle afbeeldingen, foto’s, kleuren, tekeningen, omschrijvingen op de website of in een catalogus zijn slechts indicatief en kunnen niet leiden tot enige vergoeding, ontbinding of opschorting.
Artikel 27 - Vervaltermijn
- Elk recht van de Klant op schadevergoeding van Kadotegels vervalt 12 maanden na de gebeurtenis waaruit de aansprakelijkheid direct of indirect voortvloeit. Hiermee wordt niet uitgesloten het bepaalde in artikel 6:89 BW.
Artikel 28 - Ontbinding
- De Klant mag de overeenkomst ongedaan maken wanneer Kadotegels toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van zijn verplichtingen, tenzij deze tekortkoming de ontbinding niet rechtvaardigt vanwege haar bijzondere aard of geringe betekenis.
- Is de nakoming van de verplichtingen door Kadotegels nog mogelijk, dan kan ontbinding pas plaatsvinden nadat Kadotegels in verzuim is.
- Kadotegels mag de overeenkomst met de Klant ongedaan maken, wanneer de Klant zijn verplichtingen uit de overeenkomst niet volledig of niet tijdig nakomt, dan wel wanneer Kadotegels kennis heeft genomen van omstandigheden die hem goede grond geven om aan te nemen dat de Klant zijn verplichtingen niet zal nakomen.
Artikel 29 - Overmacht
- In aanvulling op artikel 6:75 BW geldt dat een tekortkoming van Kadotegels door de Klant niet aan Kadotegels kan worden toegerekend wanneer er sprake is van overmacht.
- Onder de overmachtsituatie in lid 1 valt onder meer ook:
- een noodtoestand zoals een burgeroorlog of natuurramp
- wanprestatie of overmacht van toeleveranciers, bezorgers of anderen
- stroom-, elektriciteits- internet-, computer- of telecomstoringen
- computervirussen
- stakingen
- overheidsmaatregelen
- vervoersproblemen
- slechte weersomstandigheden
- werkonderbrekingen - Wanneer zich een overmachtsituatie voordoet waardoor Kadotegels 1 of meer verplichtingen naar de Klant niet kan nakomen, dan worden die verplichtingen opgeschort totdat Kadotegels kan nakomen.
- Vanaf het moment dat een overmachtsituatie ten minste 30 kalenderdagen heeft geduurd, mogen zowel de Klant als Kadotegels de overeenkomst schriftelijk in zijn geheel of deels ongedaan maken.
- Kadotegels hoeft in een overmachtsituatie geen vergoeding aan de Klant te betalen, ook niet wanneer Kadotegels hiervan voordeel heeft.
Artikel 30 - Wijziging overeenkomst
- Wanneer het voor de uitvoering ervan nodig is om een gesloten overeenkomst te wijzigen, kunnen de Klant en Kadotegels de overeenkomst aanpassen.
Artikel 31 - Wijziging algemene voorwaarden
- Kadotegels mag deze algemene voorwaarden wijzigen.
- Wijzigingen van ondergeschikt belang mag Kadotegels altijd doorvoeren.
- Ingrijpende wijzigingen zal Kadotegels zoveel mogelijk vooraf met de Klant bespreken.
- Een consument mag bij een ingrijpende wijziging van de algemene voorwaarden de onderliggende overeenkomst opzeggen.
Artikel 32 - Overgang van rechten
- De Klant kan geen rechten uit een overeenkomst met Kadotegels aan anderen overdragen zonder schriftelijke toestemming van Kadotegels.
- Deze bepaling geldt als een beding met goederenrechtelijke werking zoals in artikel 3:83 lid 2 BW.
Artikel 33 - Gevolgen nietigheid of vernietigbaarheid
- Wanneer 1 of meerdere bepalingen van deze algemene voorwaarden nietig of vernietigbaar blijken, dan heeft dit geen invloed op de overige bepalingen van deze voorwaarden.
- Een bepaling die nietig of vernietigbaar is, wordt in dat geval vervangen door een bepaling die het dichtst in de buurt komt van wat Kadotegels bij het opstellen van de voorwaarden op dat punt voor ogen had.
Artikel 34 - Toepasselijk recht en bevoegde rechter
- Op deze algemene voorwaarden en iedere onderliggende overeenkomst tussen de Klant en Kadotegels is Nederlands recht van toepassing.
- De rechter in het arrondissement van de vestigingsplaats van Kadotegels is exclusief bevoegd om kennis te nemen van eventuele geschillen tussen de Klant en Kadotegels, tenzij de wet iets anders bepaalt.
Opgesteld op 31 maart 2024.